Športová obuv pre umelca
Cupra je všeobecne považovaná za športovú odnož Seatu. Od roku 2018 funguje Cupra ako vlastná značka, ktorá sa zameriava na športový charakter a zároveň na silný vzhľad. S modelom Born Cupra uvádza na trh svoj prvý plne elektrický automobil, ktorý technicky úzko súvisí s VW ID.3, pričom z hľadiska dizajnu sa výrazne líši od svojho skupinového súrodenca.
Rafinovaný Španiel má ideálneho parťáka na hranie v čiernom AEZ Porto black, ktoré je vďaka svojmu vysokému zaťaženiu presahujúcemu 800 kg vhodné najmä pre e-modely s ťažkými batériami. Svojim detailným a mierne tajomným dizajnom nádherne ladí s extrovertne štylizovaným Bornom, ako môžete jasne vidieť na videu nižšie. V namontovanom rozmere 8x20, ET45 s pneumatikami 215/45 vyzerá kombinácia veľmi športovo, plne v súlade s vnútornými hodnotami Cupra Born.
Španiel s medenými akcentmi je skutočný športovec s dobrými spôsobmi a silným zrýchlením. Ak by išlo o VW, oprávnene by niesol symbol GTI. Športové nastavenie je súčasťou šťavnatej „španielskej zmesi korenia“, ktorá je typická pre každú Cupru. Podvozok je elegantný, ale tak jemne vyvážený, že komfort odpruženia nie je ohrozený. Riadenie má tiež väčšiu priľnavosť a je ostrejšie ako v ID.3. V skratke: Na čisto elektrický automobil je Cupra Born prekvapivo dychtivý vrhať sa do zákrut hlavne vďaka zníženej svetlej výške a dokonale vyváženému rozloženiu hmotnosti 50:50. Dá sa s istotou povedať, že Born rázne zatáča a mimochodom je vybavený aj plne odpojiteľnou elektronickou kontrolou stability (ESP). Vďaka dynamicky navrhnutému AEZ Porto black vzhľad presne zapadá do agilného ovládania.
Plná akcelerácia, dobrá trakcia
Pohon zadných kolies je momentálne dostupný v dvoch výbavách a veľkostiach batérie. Začína batériou s výkonom 150 kW (204 k) a 58 kWh batériou, pričom o jednu úroveň vyššie predstavuje identickú verziu batérie s výkonom 170 kW. Ďalšie varianty batérie s 45 kWh a 77 kWh budú v predaji neskôr v tomto roku, rovnako ako základná hnacia sústava s výkonom 110 kW. So 170 kW, ktoré generuje synchrónny motor s permanentným magnetom umiestneným nad zadnou nápravou, nie je Španiel skúpy na temperament. Šprint na 100 km/h trvá Cupre 6,6 sekundy, nominálny dojazd je 420 kilometrov. Vďaka dychtivému, okamžite dostupnému krútiacemu momentu 310 Nm a charakteristike lineárneho zrýchlenia väčšiny elektrických áut je ťah obzvlášť silný. Vrcholom Cupry Born je však funkcia e-Boost, ktorá poskytuje zvýšený, okamžitý výkon pomocou tlačidla na volante, napríklad pri predbiehajúcich manévroch.
Vhodný na každodenné použitie
Predný a zadný priestor v Cupre Born je celkom slušný, s veľkými výrezmi dverí uľahčujúcimi nastupovanie a vystupovanie. Po sklopení operadla zadných sedadiel sa úložný priestor zväčší z 385 na praktických 1 267 litrov. Mnohé asistenčné systémy a bezpečnostné prvky spolu vytvárajú veľmi dobre vyladený podvozok pre bezpečnú jazdu. Tiež nie je dôvod na obavy z dosahu, pretože voliteľný navigačný systém automaticky naplánuje potrebné zastávky nabíjania za vás.
Tieto prestávky môžete využiť na obdivovanie harmonickej kombinácie čiernej AEZ Porto black a Cupra Born. Alebo si môžete pozrieť atraktívnejšie modely diksov v konfigurátore diskov AEZ. Ak sa chcete dozvedieť o najnovších trendoch diskov alebo o najžiadanejších kombináciách v komunite AEZ, kanály sociálnych médií AEZ (YouTube, Instagram a Facebook) vás tam zavedú.