Efektná „obuv“ pre zimnú sezónu
V zime vo výbere obuvi často dominuje čistý pragmatizmus - funkčnosť pre krásou. Našťastie toto motto už neplatí pre disky z ľahkých zliatin, pretože športový aj efektný ALCAR dizajt je vybavený inovatívnym "kabátom" SRC (Salt & Sun Resistant Coating), ktorý zaručuje presvedčivý vzhľad akéhokoľvek auta počas všetkých štyroch ročných období. A to na mnoho ďalších rokov. Koniec koncov, škody spôsobené oxidáciou a ultrafialovým svetlom sú spoľahlivo zablokované.
Základná vrstva náteru SCR je robustná prášková farba, ktorá sa nanáša elektrostaticky a potom tepelne vytvrdzuje pri 210 °C. Potom sa „nosič farieb“ nanesie vo forme moderného mokrého náteru. Až dve ultra tvrdé číre lakové vrstvy potom tvoria priehľadné tesnenie a prvú líniu obrany proti vplyvom prostredia.
Ani predne-leštené disky nie sú už dlhšie mimo hry. Výsledkom je, že obutie zimných pneumatík už nie je žiadna fuška. Naopak, ponúka sa Vám možnosť dopriať svojmu automobilu súpravu kolies s alternatívnym vzhľadom. 3D konfigurátor ponúka veľa inšpirácie pre Váš vlastný model auta.
Ak plánujete prezúvanie pneumatík dostatočne skoro, bude jednoduchšie dohodnúť si stretnutie v servise a nečakaný nástup zimného počasia Vás nebude znepokojovať. V opačnom prípade pri súvislej vstve snehu na vozove bude musieť Vaše auto zostať nečinné v rozmedzí od 15.11. do 31.3.
Okrem toho, bez ohľadu na počasie, platí aj pravidlo O až E - od októbra do Veľkej noci. Za ten čas sa na základe skúseností najpravdepodobnejšie vyskytnú nízke teploty. A dokonca aj bez snehu a ľadu je to dôvod na nebezpečne nízku priľnavosť, ovládateľnosť a brzdný výkon letných pneumatík. Gumová zmes v zimných pneumatikách je mäkšia, a preto je pri nižších teplotách pružnejšia, než je tomu u tvrdších letných pneumatík.
Ak chcete zazimovať letné kolesá, najpohodlnejším riešením by bolo nechať ich v sevise. Suterény a garáže sú však ďalšími obľúbenými a bežnými možnosťami. Ak sa budete riadiť našimi radami, nič nepokazíte. Pred uložením vzácnych kúskov by ste ich mali dôkladne vyčistiť. Prečítajte si náš blog a zistite, ako to urobiť jemne a efektívne. Ďalej sa namontované jednotky najlepšie skladajú vodorovne na seba alebo sa uchovávajú na stojane s diskami alebo dostatočne pevnom nástennom háku. Počas skladovania sa ďalej odporúča zvýšiť tlak vzduchu o 0,5 baru.
Ak už máte aj iné probléme, tak Vaše letné kolesá by mali vydržať aspoň ďalšiu sezónu. Týka sa to opotrebovania dezénu, ako aj skutočných škôd. Na Slovensk je povinná hĺbka dezénu 1,6mm pri letných pneumatikách a 3mm pri zimných.
To je tiež naše bezpečnostné odporúčanie. Existujú však aj ďalšie dôležité aspekty, ktoré je možné obzvlášť dobre kontrolovať na vyzutých kolesách: Sú v gume zaseknuté skrutky, klince alebo iné špicaté predmety?
Existujú nejaké zlomeniny materiálu alebo ide o neobvyklé a nerovnomerné opotrebovanie? V takýchto prípadoch je najlepšie vymeniť staré pneumatiky alebo požiadať o odbornú pomoc v špecializovanej predajni pneumatík. Koniec koncov, príčinou môžu byť aj poškodenia podvozku, ako napríklad nesprávna geometria. A tá by sa mala rozhodne napraviť, než investujete veľa peňazí do nových pneumatík, ktoré by mali vydržať čo najdlhšie.
Pred uložením by ste mali taktiež skontrolovať disky, pretože povrchovú úpravu mohli poškodiť vysokotlakové vodné trysky používané zblízka, náraz kameňa alebo náraz do obrubníka. Nesie to nebezpečenstvo, že hliník začne korodovať, čo spôsobuje škaredý pohľad, a v oblasti príruby ráfika môže dokonca dôjsť k netesnostiam.
Preto by mali byť škody opravené čo najrýchlejšie a nemali by ostať na budúcu jar, keďže sa môžu ešte zhoršiť. Ak sa dotknete obrubníku vyššou rýchlosťou alebo v nepriaznivom uhle, môžu vám dokonca hroziť zlomeniny materiálu alebo vážne deformácie. Pretože to môže viesť k strate vzduchu a zhoršeniu správania sa pri jazde, je potrebné príslušný disk vymeniť. Zároveň sa môžete zbaviť vážnej vizuálnej chyby, vernej mottu: Bezpečnosť sa stretáva so štýlom!